Com' des enfants, member of the delegation
Marketing delegation of the AACC

Depuis mai 2018, Com’ des Enfants a rejoint l’AACC (l’Association des Agences-Conseil en Communication) en tant qu’agence membre de la délégation Customer Marketing.

Depuis 1972, l’AACC a pour vocation de défendre et promouvoir les métiers de la communication. Ainsi, elle accompagne et représente les agences auprès de l’ensemble de leurs partenaires et interlocuteurs français ou internationaux (médias, annonceurs, pouvoirs publics, organismes professionnels) sur des sujets fondamentaux.

En étant membre de l’AACC, nous souhaitons créer de la prospective pour anticiper l’évolution de nos métiers et préparer l’avenir. Pour cela, nous nous appuyons sur les transformations sociétales, travaillons avec nos pairs et réfléchissons aux innovations de demain, en plaçant toujours l’humain au cœur de notre démarche.

La délégation Customer Marketing de l’AACC rassemble les agences accompagnant les marques dans leur stratégie marketing centrée sur le client. La connaissance et l’interaction client via l’ensemble des canaux web, mobile, réseaux sociaux, magasins et mailing constituent les principaux leviers déployés et mesurés. Les chantiers menés par la délégation ont notamment pour objectif d’apporter une réflexion sur les consommateurs.

Signatory of the Belle Compétition

In order to create a climate of trust between agencies and advertisers, and in accordance with its CSR principles, Com' des Enfants has signed La Belle Compétition, a charter based on 3 major commitments (transparency, responsibility and sincerity) in the bidding process.

The tender is a key moment in the agency/advertiser relationship. It involves trust, time, financial resources and human resources. Thus, the Belle Compétition aims to create a framework by reminding each party of the criteria common to all communication professions to ensure that competitions run smoothly:

Transparency:

The agencies/companies/advertisers undertake to create the conditions of transparency necessary for the proper conduct of the call for tenders at each of its stages and to allow full access to the information necessary for fairness between competitors.

Responsibility:

The agencies - companies/advertisers - commit to the call for tenders in a responsible manner, taking into account the implications in terms of team mobilization and costs generated by this process on both sides. The commitment is made with respect to the financial balance of the companies, considering the importance of the investment it represents.

Sincerity:

Agencies - companies/advertisers - commit themselves in the call for tenders in a fair, sincere and real way.
These principles, and the criteria that accompany them, will serve as a guide for each of the actors, so that, year after year, from competition to competition, the market tends towards increasingly virtuous practices.

To consult the charter: "La Belle Competition

More info: www.labellecompetition.fr