UNIVERSAL

#SocialMedia #Digital #Influence #Events

Nous accompagnons Universal dans le développement de la visibilité de leur licence phare et appréciée des enfants : Les Trolls. Nos actions ont été menées autour de 3 grands temps forts : un événement incroyable organisé dans un château aux couleurs des Trolls et nommé « Le Couronnement de Poppy », un jeu-concours annuel « Trolls Party » avec un concept de box anniversaire à gagner chaque mois sur la page Facebook des Trolls et finalement une présence au salon Kidexpo à travers un truck géant immergeant les familles dans l’univers de la licence.

De plus, chacune de ces campagnes a été amplifiée via différents leviers : les influenceurs via des publications Instagram et/ou Youtube (unboxing de la box Trolls Party, vlogs de leur journée au Couronnement de Poppy…), campagnes pub digitales et social media ads…

SOCIAL MEDIA MANAGEMENT

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INFLUENCE CAMPAIGN

ANIMATION AT KIDEXPO PARIS

Our client testifies :

"Inspired by the complex world we live in, knowledge of the market and the profile of its consumers is essential! Thanks to their know-how on the very singular segment of children who never stop moving, combining new consumption practices and new habits of influence, Shirley and her team knew how to decipher it for us, and thus set up marketing and field activations up to our expectations. The agency Com' des Enfants has accompanied us on many projects, with multiple issues and has offered us 360° solutions, with a very strong expertise in digital.
Reactivity, efficiency, transparency and good humor are the pillars that make the strength of Com' des Enfants and that encourage us to continue our collaboration over the coming years."

Virginie K. Country Director - France / Universal Consumer Products France

An award-winning project !

The realization of this project allowed us to be awarded the Com' en Or Trophy for digital strategy!
This award recognizes the qualities of influence, relational and use of social networks observed during the assessment of the operation.
To watch the video presentation, just click on the trophy: