CASTERMAN

#Edition #Influence #Contest #Concept #Ads

Nous accompagnons les éditions Casterman dans le développement de la visibilité de leurs collections de livres à succès :

  • The famous heroine of the little girls " Martine " who, this time, invites herself to Versailles.

L’objectif est de faire découvrir l’album « Martine au château de Versailles » à travers une campagne d’influence sur Instagram (promouvoir un moment de lecture parent/enfant, mise en scène des contenus en lien avec le château de Versailles et organisation d’un concours.).

  • The spy saga " Cherub " with its 17 volumes, for middle school students

For this campaign, we develop a concept of (fake) recruitment of schoolboys-spies who will have to join the spy agency Cherub. 3 levers are activated: the creation of an interactive Snapchat filter like a personality test ("which agent are you?"), a campaign of influence on Snapchat to amplify the use of the filter and work on Cherub's notoriety with the launch of a contest and the diffusion of Ads campaign on Snapchat and Instagram to work on the notoriety among teenagers and parents buyers.

INFLUENCER COLLABORATIONS " MARTINE AT THE CASTLE OF VERSAILLES "

INFLUENCER COLLABORATIONS "CHERUB"